Podczas warsztatów przeszliśmy przez ścieżki klienta i spisaliśmy user stories, aby określić, które funkcjonalności są kluczowe do stworzenia produktu odpowiadającego założeniom projektu aplikacji. Każdy widok szczegółowo przedyskutowaliśmy – wyświetlaliśmy je na ekranie TV, używaliśmy wydruków i pisaliśmy na tablicy, aby swobodnie dodawać zmiany i modyfikacje. Chcieliśmy zaangażować i zmotywować sześciu uczestników warsztatów (dwóch po stronie klienta i czterech z itCraft) do uczestniczenia w procesie wstępnego designu UX.
Określiliśmy, co powinno znajdować się w aplikacji. Powinna ona:
- Pomagać użytkownikom w katalogowaniu produktów dostępnych w restauracji,
- Usprawniać planowanie i kontrolę budżetu,
- Wprowadzać automatyzację i monitorowanie procesu zamawiania produktów w opraciu o aktualny stan spiżarni,
- Przechowywać faktury i sprawdzać ich poprawność,
- Wspierać proces weryfikacji otrzymanych dóbr porównując je z zamówieniami,
- Tworzyć raporty.
Aby to osiągnąć, musieliśmy zbudować kilka klikalnych prototypów, które pomogłyby nam przetestować pojedyncze funkcjonalności. Po wypełnieniu wszystkich user stories stworzyliśmy prototyp typu mid-fidelity. Wykorzystaliśmy w tym celu nasze najlepsze praktyki UXowe i metodologię designu zorientowanego na użytkownika. Każdy moduł udostępnialiśmy potencjalnym klientom, aby mogli podzielić się z nami swoimi uwagami i przemyśleniami.
Po zebraniu wszystkich istotnych informacji od grupy docelowej oraz klienta stworzyliśmy prototyp high-fidelity wraz z elementami UI i brandingu wizualnego. Każdy moduł przedyskutowaliśmy z klientem, aby otrzymać najlepsze możliwe rezultaty – zarówno w kwestii wizualnej, jak i technicznej.