Miej pod kontrolą dostawców, rozliczenia i koszty zamówionych produtków

Skueeze

IRL | Logistics

6

Osób w projekcie

4

Miesięcy

2020

Współpraca

Klient

Conor Sheridan to właściciel irlandzkiej sieci restauracji serwujących smażonego kurczaka o nazwie Mad Egg. Przyszedł do nas, mając konkretny cel. Chciał zrewolucjonizować branżę hotelarsko-restauracyjną dając właścicielom biznesów produkt, który pomoże im zarządzać zasobami. Wydajność budżetowa jest jednym z głównych filarów każdej firmy, a dla prowadzących restauracje to sprawa wręcz niezbędna. Wiedza na temat posiadanych produktów oraz potrzeb w związku z zamówieniami jest kluczowa, aby nic się nie marnowało.

Problem

Stworzenie aplikacji webowej oraz mobilnej, która pomogłaby menadżerom restauracji kontrolować dostawców, faktury i koszty zamówionych produktów w odpowiedzialny sposób. Miała ona także pomóc w remanentach – pokazywać, co restauracja ma w spiżarni i kiedy trzeba kupić więcej produktów. Aplikacja potrzebowała funkcjonalności, która analizowałaby trwające operacje w czasie rzeczywistym i doradzałaby, jak je usprawnić w przyszłości.

Efekty

Produkt jest nadal w fazie rozwoju, jednak prototypy i finalne makiety wizualne zostały ukończone. Wkrótce wypuścimy aplikację mobilną i webową, która pozwoli hotelom, barom i restauracjom zarządzać operacjami biznesowymi z jednego miejsca. Kontrola kosztów to jeden z najważniejszych czynników w budowaniu dobrze prosperującej marki w branży hotelarsko-restauracyjnej – a ta aplikacja oferuje dużo więcej. Dzięki Skueeze kontrolowanie i usprawnianie budżetu, zasobów i procesów jest proste. Automatyzacja i inteligentne algorytmy stale analizujące wszystkie wprowadzone informacje to coś, co wyróżnia ten produkt.

Cel technologiczny

Klient odwiedził nas w Warszawie w celu wzięcia udziału w dwudniowych warsztatach UX/UI, co pozwoliło nam przedyskutować wymagania i cele biznesowe. Fakt, że twórcy Skueeze również należą do grupy docelowej aplikacji oraz że pojawili się na warsztatach z przygotowaną wstępną makietą produktu, był niezwykle pomocny w całym procesie.

Rozwiązanie

“Stworzyliśmy Skueeze dla zapracowanych środowisk restauracyjnych, nie pracowników biurowych.
Jest to ‘inteligentny’ produkt, co oznacza, że im więcej się go używa, tym więcej się ‘uczy’.”
– wypowiedź Conora dla portalu Irish Times.

Użyliśmy AI i uczenia maszynowego, aby zbudować inteligentne rozwiązanie,
które będzie się doskonalić i skalować w zależności od aktualnych potrzeb.
Funkcja analizy i sugestii może być tym czymś, co pomoże aplikacji odnieść sukces,
dzięki dostarczaniu użytkownikom wartości, której nie oferował do tej pory żaden inny produkt.

Strategia

Podczas warsztatów przeszliśmy przez ścieżki klienta i spisaliśmy user stories, aby określić, które funkcjonalności są kluczowe do stworzenia produktu odpowiadającego założeniom projektu aplikacji. Każdy widok szczegółowo przedyskutowaliśmy – wyświetlaliśmy je na ekranie TV, używaliśmy wydruków i pisaliśmy na tablicy, aby swobodnie dodawać zmiany i modyfikacje. Chcieliśmy zaangażować i zmotywować sześciu uczestników warsztatów (dwóch po stronie klienta i czterech z itCraft) do uczestniczenia w procesie wstępnego designu UX.

Określiliśmy, co powinno znajdować się w aplikacji. Powinna ona:

  • Pomagać użytkownikom w katalogowaniu produktów dostępnych w restauracji,
  • Usprawniać planowanie i kontrolę budżetu,
  • Wprowadzać automatyzację i monitorowanie procesu zamawiania produktów w opraciu o aktualny stan spiżarni,
  • Przechowywać faktury i sprawdzać ich poprawność,
  • Wspierać proces weryfikacji otrzymanych dóbr porównując je z zamówieniami,
  • Tworzyć raporty.

Aby to osiągnąć, musieliśmy zbudować kilka klikalnych prototypów, które pomogłyby nam przetestować pojedyncze funkcjonalności. Po wypełnieniu wszystkich user stories stworzyliśmy prototyp typu mid-fidelity. Wykorzystaliśmy w tym celu nasze najlepsze praktyki UXowe i metodologię designu zorientowanego na użytkownika. Każdy moduł udostępnialiśmy potencjalnym klientom, aby mogli podzielić się z nami swoimi uwagami i przemyśleniami.

Po zebraniu wszystkich istotnych informacji od grupy docelowej oraz klienta stworzyliśmy prototyp high-fidelity wraz z elementami UI i brandingu wizualnego. Każdy moduł przedyskutowaliśmy z klientem, aby otrzymać najlepsze możliwe rezultaty – zarówno w kwestii wizualnej, jak i technicznej.