Narzędzia i wiadomości od firmy spedycyjnej Fracht AG

Fracht AG

SUI | Transport & Logistics

6

Osób w projekcie

10

Miesięcy

2016-2017

Współpraca

8

Aplikacji

Klient

Fracht to firma logistyczna ze Szwajcarii stworzona w 1955 roku. Ich usługi obejmują spedycję towarów oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań branżowych zwiększających produktywność i efektywność. Działają globalnie i promują nowoczesne podejście do biznesu.

Problem

Klient przyszedł do nas z pomysłem na stworzenie zestawu narzędzi w formie aplikacji mobilnych, które ułatwiłyby życie ich klientom, pracownikom i dostawcom. Mieli już aplikację na iOS, ale zdecydowanie wymagała ona przeprojektowania.

Efekty

Projekt trwa od 2016 roku – cały czas aktualizujemy aplikacje, aby zwiększać komfort ich użytkowania i sprawiać, że staną się jeszcze bardziej pomocne dla klientów firmy Fracht.

Strategia

Stworzenie głównej aplikacji bazowej i kilku dodatkowych, mniejszych apek, które dostarczałyby niezbędne narzędzia dla sektora logistycznego. Zaktualizowanie i przeprojektowanie aplikacji na iOS, aby dobrze działała na wszystkich urządzeniach od Apple. Zbudowanie takiej samej apki na Androida. Dodanie nowych funkcjonalności, które poprawiłyby użyteczność produktu i zwiększyły jego poziom zaawansowania. Przetłumaczenie aplikacji i wszystkich materiałów promocyjnych na 5 języków.

Rozwiązanie

Istnieje 8 produktów w projekcie Fracht – jedna aplikacja główna
(dwie wersje natywne na iOS i Androida) oraz 7 aplikacji narzędziowych
.

Każda aplikacja ma podobny design, żeby od razu kojarzyć się z marką.
Aplikacje narzędziowe mają także wzór działania podobny do aplikacji głównej
w celu ujednolicenia doświadczeń w korzystaniu z nich.

Aplikacje: pogodowa, informująca o dniach wolnych i przeliczająca waluty korzystają z zewnętrznych API.

Wyzwanie

Postanowiliśmy stworzyć całkowicie nowy produkt – mimo że istniała już wersja na iOS. Aplikacja na urządzenia Apple została stworzona jako pierwsza, a po zaakceptowaniu ruszyła produkcja apki na Androida. 

Zaproponowaliśmy całkowicie nowy wygląd, który korespondował z wartościami i stylem marki. Aplikacja zyskała nowe funkcje, a stare zostały zaktualizowane i poprawione, aby spełniać nowoczesne potrzeby i wymagania. Dodaliśmy analitykę, aby Fracht mógł obserwować, jak aplikacja sobie radzi i opracowywać strategię dalszego rozwoju projektu.

Pierwsza faza współpracy była całkowicie skoncentrowana na aplikacji głównej, natomiast druga była poświęcona apkom dodatkowym. Jeśli o nie chodzi – stworzyliśmy listę funkcjonalności, które byłyby najbardziej użyteczne i docenione przez klientów Fracht. Firma wybrała kilka z nich, które zostały przekształcone w aplikacje.

Recenzja klienta