Twój nowy produkt cyfrowy musi dostarczać wartość użytkownikom. Prawda jest taka, że musisz dać swoim odbiorcom rozwiązanie dostosowane do potrzeb, które jest intuicyjne, przyjazne i skuteczne. Hej, jesteśmy pewni, że masz świetny pomysł, chcemy tylko pomóc Ci go przełożyć na najlepszy scenariusz na rynku. Słuchaj, tu chodzi po prostu o zaangażowanie. Zaprojektowanie wyjątkowego doświadczenia użytkownika to nie bułka z masłem. Wiesz, dlaczego Apple lub Google są najlepszymi graczami? Ponieważ przewidują to zaangażowanie ludzi, wykorzystując dane z badań UX. Ale nie martw się, wiemy, jak przeprowadzić badania UX i zdobyć te dane dla Ciebie.
User experience Doświadczenie użytkownika dotyczy interakcji człowieka z produktem lub usługą. Oznacza to, że obejmuje wszystko, co dzieje się przed, w trakcie i po tej interakcji. Badania UX to sposób zbierania szczegółowych informacji od użytkowników. Zarówno za pomocą środków jakościowych, jak i ilościowych. Jakie są te sposoby? Cóż, obejmują one wywiady odkrywcze, testy koncepcji i sesje testów użyteczności – wszystko, co pomaga uzyskać jak najwięcej spostrzeżeń, aby stworzyć produkt, który jest najlepszą opcją dla użytkownika. Mówiąc prościej – musisz wiedzieć, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa. I możemy wydobyć tę wiedzę poprzez badania UX.
Marzysz o wysokich współczynnikach konwersji i zawrotnym ROI, prawda? Dlatego inwestujesz w przekształcenie swojej wizji w imponujący produkt cyfrowy. Znajomość potrzeb docelowych odbiorców jest więc kluczowa dla spełnienia marzeń. To proste – jeśli nie zaspokoisz potrzeb użytkowników, Twój produkt poniesie porażkę. Jeśli prowadzisz badania UX, masz znacznie większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku. Według badania przeprowadzonego przez firmę Forrester, bezproblemowy projekt UX może zwiększyć współczynniki konwersji nawet o 400%! Więc warto skorzystać z badań UX, prawda?
Zrozum użytkowników
I ich zachowania
Odkryj pain points
Aby sprostać wymaganiom
Zmniejsz wydatki
I przyspiesz time-to-market
Popraw retencję
I zyskaj lojalność userów
Komponenty
Konkrety
Przede wszystkim od samego początku zyskasz możliwość zaoszczędzenia pieniędzy i czasu. Wprowadzanie zmian w trakcie procesu programowania jest kosztowne, więc o wiele mądrzej jest wcześniej zweryfikować pomysły i zbadać możliwości. Dostaniesz też mnóstwo bezcennych informacji – zarówno mierzalnych, jak i niewymiernych. Dzięki mnóstwu narzędzi i metod badawczych UX można je wykonać w zasadzie na każdym etapie rozwoju – i zawsze opłaca się z nich korzystać.
W końcu chodzi o sukces Twojego nowego produktu i zwiększenie ROI, prawda? Badania UX mają na celu zapewnienie, że Twoi docelowi odbiorcy pokochają doświadczenie interakcji z Twoim game-changerem.