Aplikacje mobilne i webowe tworzone przez ludzi, dla ludzi

Po prostu nie możesz się doczekać,
aby zobaczyć, jak Twój pomysł zmieni się w produkt do zarabiania, prawda?

Doskonale znamy tę ekscytację. Jest jednak jedna rzecz, którą należy wziąć pod uwagę podczas opracowywania nowego produktu cyfrowego (może to być aplikacja internetowa, aplikacja mobilna lub coś innego). Musisz zderzyć klikalny prototyp z prawdziwymi użytkownikami (najlepiej personami dla twojego produktu). Brzmi jak czasochłonny

i bardzo kosztowny proces? Niekoniecznie.

Nie musisz tego robić samodzielnie. Szczerze mówiąc, zdecydowanie zalecamy, aby tego nie robić. Dlaczego? Ponieważ jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie i zrobimy to szybciej, a Ciebie to będzie mniej kosztować – dotrzemy w Twoim imieniu do pożądanych użytkowników.

Co to właściwie jest?

Design zorientowany na użytkownika ma kluczowe znaczenie. To nie tylko modne hasło – to prawdziwe życie. Słuchaj, na pewno używasz produktów cyfrowych. Dlaczego ich używasz? Ponieważ są odpowiedzią na Twoje potrzeby i ułatwiają życie. To samo dotyczy Twojego produktu cyfrowego. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić z klikalnym prototypem, jest sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje z Twoim produktem.


Dlaczego testy są niezbędne?

Kiedy używasz produktu przez długi czas, po prostu się do niego przyzwyczajasz – to proste. Nie musisz się zastanawiać, co zrobić, szukać opcji itp. Najlepiej byłoby zaprojektować nową aplikację tak, aby osiągnąć ten efekt od pierwszego kliknięcia – chodzi oczywiście o bezproblemową obsługę. Świeże spojrzenie jest więc bezcenne. I o to właśnie chodzi w usability testing. Dlatego prawdziwi użytkownicy są tu kluczowi. Potrzebujesz testów użyteczności, aby określić, co zrobią Twoi nowi użytkownicy, gdy zaczną wchodzić w interakcje z Twoim produktem.

Dlaczego tego potrzebujesz?

Intuicyjny interfejs

Jak poruszać się po aplikacji/na stronie?

Bogate doświadczenie

Czy uda się zrealizować wszystkie pożądane działania (podróż klienta)?

Wygenerowana wartość

Przeniesiona na interfejs i funkcjonalność

Zaangażowani userzy

Czy produkt zapewnia wydajną i funkcjonalną obsługę?

Intuicyjny interfejs

Jak poruszać się po aplikacji/na stronie?

Bogate doświadczenie

Czy uda się zrealizować wszystkie pożądane działania (podróż klienta)?

Wygenerowana wartość

Przeniesiona na interfejs i funkcjonalność

Zaangażowani userzy

Czy produkt zapewnia wydajną i funkcjonalną obsługę?

Korzyści z testów
z prawdziwymi userami

W prostych słowach – czy użyłbyś aplikacji, która jest zbyt skomplikowana i mało intuicyjna? Czy użyłbyś produktu cyfrowego, który nie pozwala na szybkie i efektywne wykonywanie działań? Cóż, oto korzyści, ciesz się:

Korzyści

Opis


01

Weryfikacja Twojego
klikalnego prototypu

Prototyp to pierwszy szkic w fazie cyfrowego rozwoju produktu. Zanim Twój nowy gamechanger wyruszy w świat, trzeba go zderzyć z prawdziwymi użytkownikami, a także sprawdzić, jak zachowa się na rynku. Te dwa czynniki są równie ważne. Po prostu – chodzi o testowanie założeń.

02

Identyfikacja problemów
(zwłaszcza przy złożonych flows)

Im bardziej złożony jest Twój nowy produkt, tym większa szansa na wady. Dlatego najlepiej jest je wykryć tak szybko, jak to możliwe. Przekłada się to na dwie rzeczy – wyeliminowanie problemów skutkuje doskonałym doświadczeniem użytkownika w produkcie końcowym oraz pozwala zaoszczędzić dużo czasu i pieniędzy w rozwoju. To proste.

03

Potwierdzenie spełnienia
potrzeb konsumentów

Dowiedzenie się, czy Twój nowy produkt cyfrowy spełnia potrzeby prawdziwych użytkowników, jest bezcenne. Jest to okazja do zweryfikowania, czy Twoja wizja rzeczywiście może być produktem zarabiającym. Zyskujesz także bezcenny wgląd w potrzeby i zachowania użytkowników. Możesz dostosować działania, aby stworzyć jeszcze lepszy produkt.

04

Identyfikacja, które punkty / obszary
przyciągają uwagę klientów

Zdobycie praktycznego doświadczenia z nowym produktem jest bardzo ekscytujące dla użytkowników. Poza oczywistą korzyścią dla Ciebie – informacją zwrotną od grupy docelowej – zyskujesz jeszcze więcej. Grono zaangażowanych przyszłych klientów, którzy mogą również pełnić rolę ambasadorów Twojego nowego produktu cyfrowego.

05

Identyfikacja niektórych drobnych lub
głównych błędów / bugów / problemów.

Większość użytkowników rezygnuje z produktu cyfrowego z dowolnego powodu. Awarie i zawieszenia są łatwe do wykrycia, ale musisz być świadomy faktu, że wszystko może spowodować, że Twoja grupa docelowa przerzuci się na produkty konkurencji. Zadbanie o szczegóły przed wypuszczeniem produktu jest o wiele łatwiejsze (i tańsze).

06

Zrozumienie tego, co dostarcza
najlepsze user experience.

Wynik złożonych badań użytkowników jest jasny – ludzie po prostu lubią korzystać z Twojego nowego produktu cyfrowego. Zanim to marzenie się spełni, trzeba zebrać i przetworzyć wiele danych. Spostrzeżenia, informacje zwrotne, różne testy – wszystkie te elementy są wymagane, aby zapewnić radość docelowym odbiorcom.

Usability testing
vs user testing

Mamy ponad dziesięcioletnie doświadczenie, więc naprawdę możemy powiedzieć, że wiele osób uważa te dwa terminy za synonimy. Więc nie. To są dwie zupełnie różne rzeczy. Mają różne znaczenia, używają różnych metod i obejmują różne fazy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się szczegółów.

Cele

Znasz różnice w znaczeniu tych dwóch procesów, przejdźmy teraz do części „cel”. Ujmijmy to naprawdę prosto – oto podsumowanie celów każdego procesu.

Usability testing

01


Ewaluacja produktu cyfrowego

Zaczyna się od zdefiniowania celu ewaluacji – ma to na celu ulepszenie produktu lub stworzenie lepszej wersji w przyszłości (lub jedno i drugie). Chodzi o wyznaczenie właściwego kierunku.

02


Walidacja rozwiązania

Przed zrobieniem postępów ważne jest, aby zweryfikować, czy założenia są prawidłowe. Kompleksowe badanie, które obejmuje interakcje rzeczywistych użytkowników z produktem, pomaga zapewnić najlepsze experience.

03


Poprawa funkcjonalności

Przy ogromnym ładunku cennych danych nadszedł czas na wdrożenie niezbędnych zmian. Lepsza funkcjonalność oznacza najlepsze wrażenia użytkownika i wyższy zysk.

User testing

01


Zrozumienie potrzeb userów

Czego chcą Twoi potencjalni klienci? Organizujemy skrupulatnie dobrane grupy fokusowe, aby poznać potrzeby odbiorców docelowych. Ten etap dostarcza bezcennych informacji.

02


Walidacja pomysłu

Pasja do samego pomysłu nie przynosi pieniędzy. Kluczowe znaczenie ma sprawdzenie, czy idea przetrwa ostrą krytykę grupy docelowej. Czy ludzie zapłacą za Twój produkt?

03


Tworzenie konceptów

Zanim rozpocznie się praca, musi być strategia. Również analizy rynku, kosztorysy, architektura produktu – to solidne podstawy sukcesu Twojego nowego produktu.

Fazy

Tak, one też się różnią. Właśnie dowiedziałeś się, że testy użytkowników polegają na określeniu potrzeb i oczekiwań użytkowników oraz zweryfikowaniu pomysłu. Nic dziwnego, że proces ten należy przeprowadzić od samego początku – gdy tylko pojawi się pomysł, który należy przekształcić w monetyzujący produkt cyfrowy.

Metody

Ponieważ testy użytkowników rozpoczynają się, zanim jeszcze będziesz mieć produkt pod ręką, wykorzystuje się grupy fokusowe i wywiady, aby dowiedzieć się, czy Twoje przyszłe rozwiązanie jest przydatne dla ludzi. Zadajesz więc pytania, aby zobaczyć, jak użytkownicy rozwiązują swoje problemy. Jeśli chodzi o testy użyteczności, jest to o wiele bardziej interesujące, ponieważ musisz zobaczyć, jak Twoi użytkownicy wchodzą w interakcję z prototypem i czy uważają to za pozytywne doświadczenie.

Co otrzymasz

Cóż, na pewno otrzymasz funkcjonalny produkt – a to finalnie przełoży się na wyższy zwrot z inwestycji. Na pewno chcesz mieć lojalną społeczność użytkowników (i jej ciągły wzrost), a także – zarabiać na swoim pomyśle. Jednak przed uruchomieniem musisz upewnić się, że Twoja aplikacja będzie się wyróżniać w tłumie. Nie chcesz scenariusza, w którym Twoi użytkownicy po pewnym czasie porzucają apkę. Co zatem od nas otrzymasz? Jakie są deliverables?

Usability Testing Deliverables

1

Raport

Raport ze scenariuszem badania,
podsumowanie i insighty dot.
największych pain points do zaadresowania

2

Prototyp

Klikalny prototyp

1

Raport ze scenariuszem badania,
podsumowanie i insighty dot.
największych pain points do zaadresowania

2

Klikalny prototyp

Masz projekt? Porozmawiajmy

Skontaktuj się