Ustalenie, kim są Twoi odbiorcy docelowi i – co równie ważne – czy zapłacą za Twój produkt, to kluczowe czynniki. Ale tak naprawdę liczy się tworzenie wyjątkowej wartości dla klientów. Słuchaj, na początku XXI wieku nikt nie pozwoliłby swojemu dziecku wsiąść do samochodu z nieznajomym, prawda? A teraz pomyśl o Uberze. Uber zmienił zasady gry i miał unikalną strategię. Pomożemy Ci taką strategię stworzyć — dzięki naszym ramom projektowania propozycji wartości.
Strategia produktowa to po prostu plan na mega wysokim poziomie. Ten plan opisuje, co Twoja firma musi osiągnąć dzięki nowemu produktowi. Ponadto zapewnia plan taktyczny, jak osiągnąć ten cel. Strategia produktowa odpowiada na kluczowe pytania – kim jest grupa docelowa (persony użytkowników), jakie korzyści przyniesie produkt użytkownikom, a także jakie są cele Twojej firmy w odniesieniu do tego produktu w całym jego cyklu życia.
Po pierwsze, zapewnia przejrzystość zaangażowanym zespołom. Deweloperzy nie tracą z oczu nadrzędnego celu stojącego za projektem. Dział sprzedaży będzie w stanie stworzyć unikalną propozycję sprzedaży i jasno określić zalety produktu. Plan działań zostanie uszeregowany według priorytetów, dzięki czemu cele będą mogły zostać osiągnięte szybciej. A ze strategią produktową jako punktem odniesienia, w przypadku konieczności korekty planów (tj. braku zasobów lub przesunięć w harmonogramach), jest miejsce na mądrzejsze decyzje taktyczne. Strategia produktu dostosowuje organizację do wizji.
Zgranie zespołów
Aby dopasować wszystkie elementy
Modele biznesowe
Aby mieć lepszą perspektywę skalowalności
Pozycjonowanie produktu
Aby wspierać Twój produkt przed i po uruchomieniu
Zdefiniuj persony
Aby produkt wniósł realną wartość dla userów
Fazy
Opis
Przede wszystkim otrzymasz coś wyjątkowego – szansę, by nie marnować swoich zasobów. Otrzymasz także – w efekcie – produkt, który naprawdę rozwiązuje problemy użytkowników i zapewni im przyjemne i bezproblemowe doświadczenie. Będziesz miał solidną strategię produktu, która jest zgodna ze strategią biznesową. Będziesz miał nie tylko sam produkt, ale także wiedzę, jak go skalować w przyszłości. W końcu chodzi o niebotyczny wzrost sprzedaży, biznesu i zysków, prawda?