Kluczowe elementy
Pitch Deck
To krok, w którym musisz zrobić pierwsze wrażenie – to kluczowy moment. Nie chodzi tylko o powiedzenie publiczności, kim jesteś i dlaczego tam jesteś. Chodzi również o komunikowanie propozycji wartości Twojej firmy. Chodzi o to, żeby było krótkie i miłe – w jednym zdaniu. I to jest wyzwanie – zwykle ludzie gubią się w szczegółach. Jasna i zawierająca wiele informacji propozycja wartości zaintryguje odbiorców i sprawi, że będą chcieli usłyszeć więcej.
Jeśli nie potrafisz sprecyzować, jaki problem rozwiązuje Twój pomysł na biznes – cóż, na jest to porażka na starcie. Musisz zająć się problemem, z którym borykają się Twoi docelowi odbiorcy. W końcu Twoją wizją jest wypełnienie luki rynkowej, prawda? Ta część dotyczy zidentyfikowania 2-3 problemów, z którymi poradzi sobie Twój produkt, więc musisz skupić się na tekście. Nie martw się, nasi profesjonaliści będą wiedzieć, jak zrobić to krótko i jasno.
03
Prezentacja rozwiązania
Czas pokazać potencjalnemu inwestorowi swoje zaangażowanie i umiejętności badawcze. To, czego musisz tutaj unikać, to używanie wielkich stwierdzeń. Nie mów odbiorcom, że Twoja firma jest jedyną, która może rozwiązać zidentyfikowane problemy – najprawdopodobniej wokół jest mnóstwo ludzi, którzy znają inne firmy, które próbują zrobić to samo. Skoncentruj się na badaniach, swoim zaangażowaniu i zdolności do rozwiązywania problemów – i zachowaj prostotę. Nie martw się, mamy w tym doświadczenie.
Siła liczb to dobry sposób na pokazanie, że wiesz, jaka jest wielkość rynku i jakie są możliwości. Solidny wykres rynkowy jest tym, czego potrzebujesz, zwłaszcza jeśli planujesz działać na małym rynku. Bez przedstawienia możliwości w wymiernych liczbach potencjalni inwestorzy mogą pomyśleć, że potencjalny zwrot z inwestycji nie jest wart wysiłku lub że ryzyko sfinansowania Twojego biznesu jest zbyt wysokie. Dobra wiadomość jest taka, że nasi eksperci wiedzą, jak przedstawiać liczby we właściwy sposób.
W tej części możesz pochwalić się swoim niesamowitym pomysłem – produktem lub usługą, które zmienią rynek. Co dokładnie powinno się tu znaleźć? Jeśli Twój produkt jest produktem cyfrowym, powinieneś dodać zrzuty ekranu z jego unikalnymi funkcjami. Ponieważ prezentacja powinna być zwięzła, elementy te powinny odnosić się do zidentyfikowanych problemów i pokazywać rozwiązania. Jeśli Twój produkt to rzecz fizyczna, oprócz podkreślenia cech, dołącz profesjonalne zdjęcia. Nie wiesz, co wstawić w tej części? Pomożemy.
Po pochwaleniu się produktem nadszedł czas, aby zmniejszyć ryzyko w oczach potencjalnych inwestorów. Aby to osiągnąć, musisz przedstawić jasne wskaźniki tendencji wzrostu Twojego biznesu, a także szybkość i przyspieszenie tego wzrostu. Najlepszym sposobem na to jest ponowne użycie liczb. Dołącz informacje o tym, ile dokonałeś sprzedaży, osiągnąłeś główne cele i kolejne kroki, które planujesz zrobić. Krótko mówiąc, musisz pokazać, że Twoja firma ma wszystko, czego potrzeba, aby zdobyć fundusze.
Ponownie, ta część musi być krótka i schludna. Trzeba tylko pokazać potencjalnym inwestorom kluczowych członków zespołu. Odpowiednią opcją jest dodanie punktorów dotyczących każdej osoby (lub tylko tytułów). Kluczem jest przedstawienie motywacji głównego zespołu – inwestorzy są zainteresowani tym, dlaczego ci ludzie są niezbędni dla sukcesu Twojego projektu. Ta część może być trudna, więc najlepiej skonsultuj ją z doświadczonymi graczami, czyli z nami. Pomożemy Ci.
Oczywiście nie chodzi tylko o podanie listy konkurentów. Ten etap polega na zaprezentowaniu, że odrobiłeś pracę domową i wiesz, co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa – pod względem tego, dlaczego Twój pomysł oferuje więcej niż inne na rynku. Chodzi o to, aby pokazać to na jednym slajdzie, który musi być superprecyzyjny i łatwy do zrozumienia. Wizualizacja tego na jednym slajdzie może być trudna, ale nie musisz się martwić. To chleb powszedni dla naszych profesjonalistów, więc pomożemy Ci go osiągnąć.
Nie, to zdecydowanie nie jest slajd z nudnym arkuszem kalkulacyjnym. Ponieważ będzie to slajd, na którym inwestorzy skupią się na dłużej, trzeba tu mądrze rozegrać. Jasne, że musi zawierać informacje o przewidywanym rozwoju Twojej firmy w ciągu najbliższych 3-5 lat, a także szczegóły dotyczące Twojego modelu biznesowego i finansów. Oczywiście większość informacji nie jest w rzeczywistości dokładną prognozą, ale potencjalni inwestorzy po prostu oczekują, że przedstawisz swój plan. A także czy masz wiedzę finansową, aby ten plan zadziałał. Zachowaj spokój, możesz liczyć na naszą pomoc – rozpiszemy Twój plan ekonomiczny.
10
Wykorzystanie inwestycji
Wreszcie, musisz jasno określić, czego oczekujesz od potencjalnych inwestorów. Co równie ważne, musisz uzasadnić swoją prośbę. Wiesz, chodzi o budowanie zaufania i sprawienie, by publiczność traktowała cię poważnie. Pro-tip – zachowaj autentyczność i zadbaj o dane. Pokaż, że wiesz, co zrobić ze środkami i na co dokładnie planujesz je wydać. Pomożemy Ci zachować strategię, abyś nie stracił swojej szansy, mierząc za wysoko lub nie pokazując, na co zostaną przeznaczone środki.