Odkryj potrzeby swoich klientów

W projektowaniu nie chodzi o to, jak produkt wygląda, czy jakie wzbudza emocje. Projektowanie to tworzenie produktu, który ułatwia życie i jest efektywny.

Kompleksowe zrozumienie produktu jest niezbędne i musi nastąpić przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac. Discovery Workshop to nie tylko znalezienie właściwego rozwiązania, to przede wszystkim ułatwienie kluczowego wspólnego zrozumienia między zespołem i klientem.

Pomaga zebrać informacje potrzebne do rozpoczęcia projektu, wspólnie opracować strategie rozwiązywania problemów. Discovery Workshop tworzy solidne podstawy
i pomaga zacząć od właściwej strony.

Czym są disovery workshops?

Discovery Workshop to kluczowa część fazy planowania w cyklu rozwojowym. Pomaga dostosować zespół projektowy, klientów i interesariuszy. Discovery Workshop to także krok potrzebny do wspólnego zbadania zakresu swojego pomysłu i skierowania projektu na właściwe tory od samego początku. Pod koniec warsztatu nakreślimy cele — także biznesowe — oraz usprawnimy cały proces rozwoju. Ponadto warsztaty są niezbędne do przewidywania krytycznych wyzwań biznesowych – krótko mówiąc, oszczędzają czas i pieniądze.

Dlaczego tego potrzebujesz?

Postawienie celów

Oszacuj zakres prac, aby zaoszczędzić czas

Grupa docelowa

Zdefiniuj persony i zmapuj user journey

Propozycja wartości

Wyprzedź konkurencję na rynku

Zdefiniuj metryki

Opieramy się na twardych danych

Postawienie celów

Oszacuj zakres prac, aby zaoszczędzić czas

Grupa docelowa

Zdefiniuj persony i zmapuj user journey

Propozycja wartości

Wyprzedź konkurencję na rynku

Zdefiniuj metryki

Opieramy się na twardych danych

Kluczowe fazy Discovery Workshops

Fazy

Opis


01

Przygotowania przed warsztatami

Musimy lepiej poznać Ciebie i Twoją firmę. Z naszej strony przeprowadzimy badanie rynku, Twojej grupy docelowej i innych niezbędnych czynników, które należy wziąć pod uwagę. Chociaż mamy ogromne doświadczenie, wiemy, że rynek stale ewoluuje. Po zakończeniu tej części obie strony muszą uzgodnić program, narzędzia, daty i godziny – jest to absolutnie niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

02

Ideacja

Ponieważ zebraliśmy niezbędne informacje, nadszedł czas, aby przejść ze zrozumieniem swojego modelu biznesowego i koncepcji. W tej fazie zweryfikujemy koncepcję poprzez zaproponowane i uzgodnione narzędzia. Co zostanie tutaj użyte? Points of Parity, Points of Difference, analizy SWOT/TOWS, koncepcje 4P/7P, Mapy Empatii i wszystko inne, co pomoże zweryfikować założenia i pomysły. Tutaj również zaczniemy pisać historie użytkowników.

03

Weryfikacja User Experience

Mając masę pomysłów możemy przystąpić do ich weryfikacji. Ta faza jest wzbogacona o przepływy doświadczeń użytkownika i szkice. Projektanci UX/UI wraz z analitykami biznesowymi i systemowymi wykonają swoją magię, która zaowocuje zdefiniowaniem zakresu MVP i innych przydatnych informacji potrzebnych do urzeczywistnienia Twojej wizji.

04

Sprawy techniczne

Czas zderzyć idee z prawdziwym życiem. W tej fazie dopasowujemy koncepcję biznesową i zaprojektowane przepływy UX do najbardziej odpowiedniej technologii. Również w tym okresie dostosowujemy priorytety, wybieramy ostateczny stos technologii i zatwierdzamy funkcje. To naprawdę ekscytujące widzieć, jak Twój nowy produkt cyfrowy jest coraz bliżej zobaczenia świata (a właściwie to świat jest bliżej zobaczenia Twojego nowego urządzenia, które zmieni zasady gry).

05

Rzeczy po warsztatach

Założenia są weryfikowane, ustalane priorytety, masz dokumentację. Hej, ale to nie wszystko. Dowiesz się również dokładnie, jakie są zalecane dalsze kroki i procesy. Bądź przygotowany (i podekscytowany), ponieważ przekażesz nam również swoją opinię. To moment, w którym Twoja wizja zostanie przekształcona w rzeczywistość, a Ty jesteś o krok od namacalnych rezultatów. Jesteś przygotowany na rozwój.

Ryzyko pominięcia lub pośpiechu w Discovery Workshops

Pytania

Opis


01

Zespoły nie są zgrane

Wizja interesariuszy wynika z odkrytego problemu, który chcą rozwiązać. Dlatego projektanci muszą stworzyć rozwiązanie, które zarówno wpisuje się w tę wizję, jak i odpowiada potrzebom rynku. Oznacza to, że projektanci muszą dostosować opcję rozwiązania, którą otrzymują. Warsztaty Odkrywcze pomagają dopasować te dwa parametry, aby każdy członek zespołu jasno zrozumiał, jaki powinien być efekt pracy.

02

Zmarnowany czas i pieniądze

Rozumiemy, że z niecierpliwością czekacie na makiety i postęp prac. Szczerze mówiąc, mamy to samo odczucie, ale bez odpowiedniego dostosowania zespołu i interesariuszy, a także zrozumienia celów i kamieni milowych, istnieje ryzyko. Mianowicie ryzyko marnowania zasobów (czasu i pieniędzy), ponieważ pomijanie lub pośpieszanie Discovery Workshop skutkuje niezliczonymi iteracjami i dyskusjami na temat projektu.

03

Słaby wynik

Udostępnianie tej samej strony jest kluczowe dla każdego projektu. Jeśli nic nie jest udostępniane, zły wynik jest o krok. Oznacza to, że nic nie jest odpowiednio priorytetyzowane, a każda osoba w projekcie nastawiona jest na osiągnięcie inaczej założonego celu. Chodzi o osiągnięcie wspólnego celu; w związku z tym warsztaty odkrywania są niezbędne do ułatwienia kroków i stworzenia produktu, który był pierwotnie przewidywany.

04

Nieoczekiwane problemy

Znasz prawo Murphy’ego? Jeśli coś może pójść nie tak, to na pewno tak się stanie. Najlepiej więc być przygotowanym na przeszkody. Wyobraź sobie – wszystko idzie gładko, ale nagle funkcja, na którą liczyłeś, zakłóca wrażenia użytkownika. Trzeba zmienić przepływ. Terminy są przekroczone, koszty są wyższe. Na pewno nie chcesz, żeby tak się stało. Warsztaty odkrywania pomagają uniknąć takich sytuacji.

05

Brak możliwości maksymalizacji wartości

Sesje myślenia projektowego z interesariuszami mogą zaowocować wymyśleniem czegoś nowego, czegoś, co może zmaksymalizować wartość produktu. Co więcej, wizja jest teraz wizją wszystkich, a to zwiększa produktywność i motywację. Bez fazy odkrywania nie ma miejsca na odkrywanie możliwości. Maksymalizacja wartości przekłada się na lepsze wyniki i niezwykłe wrażenia użytkownika.

Co dostaniesz?

Zdecydowanie zaoszczędzisz dużo czasu. Wszystkie niezbędne pytania zostaną zadane z wyprzedzeniem (i podczas cyklu życia produktu). Otrzymasz ustrukturyzowanę road map, więc praca będzie uproszczona. Zespoły będą zgrane, więc nie będzie ryzyka skupienia się na założeniach, ale na jasnych celach. Będziesz mieć pewność, że wykorzystanie zasobów jest ułatwione i zoptymalizowane. I oczywiście otrzymasz dokumentację ze wszystkimi ważnymi informacjami. Dostaniesz również zdefiniowane wartości (użytkownik, biznes, produkt) pasujące do określonych person i biznesplanu. Co więcej, wszystko to zostanie zweryfikowane za pomocą procesów UX. To oznacza jedno – sukces Twojego nowego produktu.

Masz projekt? Porozmawiajmy

Skontaktuj się