Aplikacje Mobilne15 min czytania

Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej w 2022 roku?

Paulina Chmielewska

Head of Marketing

Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej w 2020 roku?

Co roku świat aplikacji mobilnych ulega drastycznym zmianom. Zarówno wschodzące rynki, jak i te stabilne gospodarczo, niesamowicie napędzają ów biznes. Liczba ściągniętych aplikacji znacznie wzrosła od wybuchu pandemii COVID-19 w 2020 roku – w porównaniu z rokiem poprzednim wynik był wyższy o 23%. Według przewidywań serwisu App Annie na kolejne 12 miesięcy, pod koniec 2022 będzie to ponad 45%, a więc ściągniemy 258 miliardów nowych aplikacji na nasze smartfony. Wydamy też na nie 157 miliardów dolarów, co daje wzrost o 97% w stosunku do danych z 2017 roku. Przeciętny użytkownik smartfona spędza przed jego ekranem około 3 godziny 45 minut dziennie i preferuje doświadczenia mobilne od webowych.


Czy kiedykolwiek wpadł Ci do głowy pomysł stworzenia aplikacji mobilnej?

Nieważne czy mowa tutaj o nowym, rewolucyjnym startupie, marce z sektora małych i średnich przedsiębiorstw czy ugruntowanej na rynku, dużej firmie. Każdy, kto stał przed stworzeniem swojego rozwiązania mobilnego, zastanawiał się, ile kosztuje zbudowanie aplikacji mobilnej.

W tym artykule omawiamy koszt aplikacji mobilnej, co się na niego składa, jak dobór funkcjonalności determinuje dalsze działania i z jakich osób składać się może Twój potencjalny zespół. Na koniec pokazujemy tabelę z orientacyjnie wyliczonym kosztem stworzenia aplikacji mobilnej. Pamiętaj jednak, że tylko po ustaleniu wszystkich wytycznych będziesz w stanie uzyskać dokładną estymację i jest to tabela jedynie poglądowa.

Native vs cross platform vs PWA

Technologiczne aspekty wpływające na koszt developmentu aplikacji

Czynników, które determinują koszt aplikacji mobilnej, jest wiele. Podstawą do stworzenia estymacji danego projektu jest wybranie technologii, w której apka będzie tworzona. Najistotniejszym wyborem jest ten pomiędzy technologiami natywnymi i cross-platformowymi. Doświadczona firma programistyczna powinna zaoferować więcej niż jedną opcję do wyboru. Warto jednak znać różnice pomiędzy nimi i wiedzieć, dlaczego mają one znaczenie.

Aplikacje natywne vs. aplikacje cross-platformowe vs. Progressive Web Apps

Istnieje szereg technologii, dzięki którym Twoja aplikacja może pojawić się na rynku. Każda z nich ma swoje mocne i słabe strony, jednak konkurencyjnych rozwiązań jest „zaledwie” kilka.

Rozwiązania natywne w budowaniu aplikacji mobilnych

Na chwilę obecną aplikacje natywne dominują rynek. Tworzy się je z przeznaczeniem na daną platformę mobilną – Android lub iOS (dostarczanych przez Google i Apple). Nie zmienia to faktu, że technologie wykorzystywane do ich stworzenia z biegiem lat także się zmieniają. Z Objective-C oraz Javy, które dominowały kilka lat temu, programiści przeszli do Swift (iOS) oraz Kotlin (Android) będących obecnie standardem w developmencie natywnym. Aplikacje natywne pozwalają na stworzenie kodu niskiego poziomu, który daje lepszą kontrolę nad tworzonym środowiskiem, stąd ciągła popularność tego rozwiązania.

Rozwiązania wieloplatformowe w budowaniu aplikacji mobilnych

Aplikacje cross-platformowe są teraz na topie. W 2018 roku liderem rynku był React Native od Facebooka, ale wyprzedził go stworzony przez Google Flutter, który jest obecnie uznawany za wiodącą technologię dla takich aplikacji. Technologie te są obecne na rynku już jakiś czas, a w ostatnich latach zyskały popularność dzięki świeżemu podejściu do tworzenia rozwiązań mobilnych.

Kiedy tworzymy aplikację przy użyciu Fluttera lub dowolnej innej technologii wieloplatformowej, oprogramowanie jest od razu dostępne zarówno na iOS, jak i na Androidzie – ponieważ tworzy się tylko jedną bazę kodu.

PWA (Progressive Web Apps) w budowaniu aplikacji

Trzecim bardzo popularnym rozwiązaniem wykorzystywanym do tworzenia aplikacji mobilnych są aplikacje PWA. Progressive Web Apps nie są aplikacjami natywnymi, jako że nie kompilują się do konkretnej platformy (Android lub iOS). Są to aplikacje stworzone w technologiach dedykowanych dla rozwiązań webowych, których użytkowanie staje się wygodne z pomocą przeglądarek zainstalowanych na smartfonach.

Typy funkcjonalności w aplikacjach mobilnych

Koszt tworzenia aplikacji może się różnić w zależności od liczby funkcjonalności i ich złożoności. Czy Twój produkt to prosta aplikacja z jedną główną funkcją, czy kompleksowe oprogramowanie z opcją zakupów, reklamami i dodatkowymi wyróżnikami? A może chcesz coś dodać do istniejącego już produktu? To wszystko wpłynie na stawkę godzinową zespołu i czas trwania projektu.

Dla przykładu, funkcje typu powiadomienia push lub moduły oparte na GPS mogą być znacznie łatwiejsze do opracowania przy użyciu natywnych technologii. Oznacza to osobną aplikację dla Google Play i App Store zamiast jednego produktu wieloplatformowego. Koszt budowy takiej aplikacji mobilnej będzie nieco wyższy. O ile dokładnie?

Którą technologię mam wybrać do stworzenia aplikacji mobilnej?

Wybór odpowiednich technologii jest kluczowy, aby z sukcesem stworzyć projekt aplikacji mobilnej. Ponieważ nie ma rozwiązania lub frameworka, które pasowałyby do każdego projektu, decyzja powinna być oparta o indywidualne wymagania.

Głównymi powodami, dla których warto rozważyć wybór frameworków wieloplatformowych, takich jak Flutter, są niższe koszty i szybszy development. Dzięki jednej bazie kodu design, kodowanie i utrzymanie aplikacji stają się prostsze do zorganizowania. Nie wierz jednak w marketingowe obietnice, że Flutter może obniżyć koszty produkcji o 50% – to mit. Po kilku latach pracy w tej technologii możemy stwierdzić, że została ona dopracowana i ugruntowała swoją pozycję na rynku. W wielu przypadkach będzie to dobry wybór, zwłaszcza dla prostych produktów, projektów ewoluujących w czasie i MVP.

Natywne technologie dla iOS i Androida zawsze będą miały istotne znaczenie w tworzeniu aplikacji mobilnych. Są one stale rozwijane i udoskonalane. Stosowanie ich w projektach otwiera drogę do praktycznie nieograniczonych możliwości. W przypadku ambitnych projektów o wysokich wymaganiach dedykowane SDK oferują najwyższą jakość.

Porównanie kosztów – rozwiązania natywne vs. rozwiązania cross-platformowe

Rozwiązania natywne

Price comparison – Native development vs. Cross-platform development - Native development

Rozwiązania Flutterowe

Porównanie cen

Price comparison - cost

Jak poszczególne role w projekcie wpływają na jej koszt

Skład zespołu developerskiego to kolejny istotny czynnik, który może wpłynąć na finalny koszt aplikacji. Każda obecna w nim osoba jest odpowiedzialna za inne zadania, a wszystkie mają jeden cel – dostarczyć idealną aplikację mobilną, która spełni Twoje oczekiwania i podbije serca Twoich klientów.

Kto więc jest zaangażowany w tworzenie aplikacji mobilnych?

Warsztaty UX/UI i design aplikacji

Wszyscy zawsze dyskutują o technologiach, ale bardzo ważnym punktem tworzenia aplikacji mobilnych jest ich wygląd. 10-15 lat temu najważniejsze było to, co dany produkt potrafił zrobić i to, żeby funkcjonalności działały odpowiednio. Możliwości danego produktu są wciąż istotne, ale ważniejsze jest dopasowanie go do konkretnej grupy odbiorców, ich zachowań, oczekiwań i tym podobnych. Dlatego też śmiało możemy powiedzieć, że żyjemy w erze UX designu. To ma szczególne znaczenie w przypadku budowania aplikacji mobilnych. Z tego powodu wierzymy w umacniające się znaczenie designu UX i UI oraz wzrost zapotrzebowania na takie usługi.

Dlatego też w itCraft wiele projektów, które zaczynamy, rozpoczynamy od warsztatów UX Design. Warsztaty z klientem, pozwalają na identyfikację potrzeb biznesowych, analizę konkurencji, zdefiniowanie funkcjonalności rozwiązania mobilnego, ale także jego MVP (Minimum Viable Product) oraz plan na dalszy rozwój aplikacji. Musimy w pełni zrozumieć przeznaczenie aplikacji, którą będziemy tworzyć – dlatego takie warsztaty są idealną okazją na wstępną walidację produktu jako całości oraz jego poszczególnych elementów.

Cena warsztatu to 2500 USD. Jest on podstawą do określenia zakresu projektu, potrzebnych funkcjonalności, stworzenia planu produkcji i zaprojektowania UI oraz UX. Pierwsze warsztaty to zwykle dwa dni sesji na żywo lub online, po których prace są kontynuowane offline. Przygotowywana jest wstępna architektura systemu, przeprowadza się analizę biznesową w celu stworzenia dokumentacji user stories oraz przewidzenia wszelkich “zależności” (np. API podmiotów zewnętrznych). Ten proces zajmuje około 5 dni.

Każdy z tych etapów pozwala nam również bardziej szczegółowo oszacować koszt stworzenia aplikacji. Po warsztatach klient otrzymuje kompletną dokumentację techniczną niezbędną do rozpoczęcia projektu.

Project manager – kluczowa rola dla komfortowej współpracy

Możesz się zastanawiać, jaki wpływ na koszt tworzenia aplikacji ma project manager. Odpowiedź brzmi: znaczący. Doświadczona firma programistyczna zawsze zapewnia każdemu klientowi dedykowanego specjalistę zarządzającego projektami, zwykle specjalizującego się w metodyce Agile Scrum.

Project manager jest integralną częścią zespołu tworzącego aplikację. Do obowiązków tej osoby należy między innymi organizacja zadań, komunikacja z product ownerem oraz reagowanie na nieprzewidziane problemy. Odpowiedni Project Manager, który kontroluje prace projektowe, pozwala Ci spać spokojnie i nie martwić się o proces tworzenia aplikacji. Co ważne, oszczędzasz też budżet – bo Twoim zespołem kieruje doświadczony pracownik, a programiści wiedzą, co mają robić.

Czy zapewnienie jakości jest niezbędne do stworzenia aplikacji mobilnej?

Oczywiście i zawsze warto uwzględnić testy w planie projektu. To kluczowa część developmentu, a jeśli chodzi o koszt – zawsze warta inwestycji. Z pewnością zapłacisz więcej za kontrolę jakości, ale w ostatecznym rozrachunku zaoszczędzisz pieniądze. Zapobieganie błędom i wczesne wykrywanie usterek oznacza znacznie mniejsze wydatki na utrzymanie aplikacji po jej wydaniu.

Tworzenie aplikacji z mnóstwem nowych funkcji to skomplikowany proces składający się z wielu kroków, dlatego zawsze testujemy oprogramowanie od samego początku – zgodnie z najlepszymi praktykami i metodami.

Konsultacje – gdy potrzebujesz dodatkowego wsparcia

Tworzenie aplikacji mobilnej wymaga radzenia sobie z nieprzewidzianymi przeszkodami i problemami. Konsultacje to doskonały sposób na szukanie przyczyn i rozwiązań. Możesz je zamówić u swojego dostawcy (jeśli oferuje taką usługę) lub firmy zewnętrznej. Dzięki analizie biznesowej, weryfikacji pomysłów i dostosowaniu strategii możesz zoptymalizować koszty tworzenia aplikacji oraz podejmować decyzje na podstawie danych i doświadczeń, a nie jedynie założeń.

W itCraft oferujemy analitykę biznesową i inne rodzaje konsultacji każdemu zainteresowanemu klientowi – bez względu na to, czy posiadasz już jakieś oprogramowanie, czy chcesz je dopiero zbudować wraz z naszym zespołem.

Jaki jest koszt zatrudnienia zespołu developerów?

To kolejny złożony temat, który opisaliśmy w osobnym artykule. Jeżeli chcesz zbudować aplikację, korzystając z usług firmy znajdującej się w innym rejonie świata (np. w Europie Wschodniej), cena za godzinę może mocno się różnić, w zależności od wybranego kraju i kilku innych czynników. Outsourcing i staff augmentation stały się standardowymi praktykami w developmencie aplikacji mobilnych i są często wykorzystywane w optymalizacji kosztów. Na przykład, można nawiązać współpracę z firmą z Polski z wieloma utalentowanymi, wykwalifikowanymi i pracowitymi specjalistami na pokładzie. Różnica w kursie walut pozwala zatrudnić zespół tworzący wysokiej jakości produkty przy niższym budżecie. Jeżeli chcesz stworzyć apkę w 2022 roku – rozważ outsourcing całego zespołu lub uzupełnienie wewnętrznego zespołu ekspertami IT.

Zapoznaj się z naszym artykułem o outsourcingu, który porównuje koszty tworzenia aplikacji mobilnych w poszczególnych lokalizacjach. Opisuje on, jak wygląda branża w różnych regionach świata, jak kształtują się w nich ceny, gdzie można znaleźć najlepszy zespół i jakie modele współpracy warto wziąć pod uwagę. Dowiedz się więcej: Co to jest Outsourcing IT i na czym polega?

Ile kosztuje zbudowanie aplikacji mobilnej?

Po przejrzeniu wielu materiałów na ten temat można dojść do wniosku, że odpowiedź zawsze będzie brzmiała: „To zależy”. Tak też rzeczywiście jest, bo nie ma jednej uniwersalnej ceny w tworzeniu aplikacji. Nie ma też idealnego szablonu, który Ci ten koszt wskaże. Możesz skontaktować się z nami i poprosić o wycenę – a my przedstawimy Ci szacunkowe koszty realizacji Twojego pomysłu.

My się jednak wyzwań nie boimy, dlatego chcielibyśmy chociaż nakreślić potencjalne koszty i wskazać, na czym się one opierają. Przede wszystkim możemy przekierować Cię do naszego cennika aplikacji mobilnych, w którym bardziej szczegółowo opisujemy, jak my się rozliczamy i od czego zależy cena aplikacji. Podajemy także przykłady różnych produktów cyfrowych i dedykowanych im zespołów, aby pokazać, jak kształtuje się cena dla każdego z nich. W dalszej części artykułu przeanalizujemy istniejące rozwiązania, aby pokazać, ile kosztowałoby zbudowanie tego typu aplikacji oraz różne czynniki, które mogą wpłynąć na ich koszt.

Przykładowe wyceny realizacji popularnych rodzajów rozwiązań mobilnych

Poniżej prezentujemy kilka wycen najpopularniejszych przykładowych projektów. Wiele podobnych aplikacji mieliśmy okazję realizować i poniższe estymacje budżetów bazują na naszym doświadczeniu projektowym. W każdym z przykładów przyjmujemy następujące założenia:

  • Każdy projekt realizowany jest od podstaw, rozpoczynając od etapu warsztatów i projektu UX/UI.
  • Kod źródłowy budowany jest od zera, bazując jedynie na popularnych bibliotekach open-source.
  • Zespół pracuje w metodologii Agile Scrum wraz z Product Ownerem po stronie zamawiającego.
  • Wielkość i zaangażowanie zespołu jest zoptymalizowana pod kątem alokacji odpowiednich członków zespołu w czasie (realizacja przez firmę zewnętrzną – outsourcing).
  • Wyceniania jest realizacja całego projektu, implementacja wszystkich komponentów wyróżnionych w podsumowaniu danego projektu, wraz z czasem na testy oraz przygotowanie aplikacji do wdrożenia. 

Ile kosztuje przygotowanie aplikacji typu taxi?

Aplikacje typu Uber służące do zamawiania taksówek lub przewozu osób zdobyły w ostatnich latach wielką popularność – przede wszystkim dzięki sukcesowi Ubera. Na rynku pojawiło się bardzo wiele produktów oferujących podobną usługę. Również korporacje taksówkarskie rozpoczęły budowę własnych rozwiązań, żeby konkurować z liderami rynku takimi jak Uber, Lyft, Bolt czy Grab.

Budowa podobnej aplikacji jest skomplikowanym przedsięwzięciem, gdyż wymaga integracji wielu komponentów. Najważniejsze z nich to:

  • Aplikacja mobilna dla klientów taksówek (Android & iOS),
  • Aplikacja mobilna dla kierowców przyjmujących zlecenia (Android & iOS),
  • Aplikacja webowa dla klientów – portal klienta, w którym klient ma dostęp do swojego profilu, ustawień, faktur etc. (front-end web),
  • Aplikacja webowa dla kierowców – portal kierowcy, w którym ma dostęp do raportów rozliczenia, profilu, ustawień etc. (front-end web),
  • Aplikacja webowa dla administratora – portal administratora, w którym administrator zarządza całym system, 
  • Aplikacja back-end do zarządzania przyjmowaniem i rozdzielaniem zleceń (back-end, API).

Szerzej architekturę takiego rozwiązania opisaliśmy w artykule: How much does it cost to build an app like Uber?

Ile kosztuje przygotowanie aplikacji z funkcjami społecznościowymi?

W przypadku aplikacji społecznościowej typu Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy LinkedIn – rodzaj funkcji i ich ilość ma kluczowe znaczenie. Część mechanizmów platform social media oparta jest na machine learningu. Na przykład, funkcjonalności takie jak rozpoznawanie twarzy, rekomendowanie treści do udostępniania i osób do obserwowania, wyświetlanie treści na tablicy użytkownika na podstawie preferencji obliczonych dedykowanym algorytmem i wiele innych korzystają właśnie z tej technologii.

Aplikacje mediów społecznościowych muszą być odpowiednio skalowalne, gdyż zazwyczaj korzystają z nich tysiące (a nawet miliony) użytkowników. Przechowywanie treści i danych osobowych w sposób bezpieczny, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności również jest nie bez znaczenia.

TikTok to doskonały przykład aplikacji społecznościowej, która w ciągu ostatnich dwóch lat zyskała ogromną popularność wśród młodych ludzi na całym świecie. Kolejną ciekawą platformą jest Clubhouse, który był na językach na początku 2021 roku. Sprawdź nasz artykuł na ten temat: Ile kosztuje stworzenie aplikacji typu Clubhouse?

Ile kosztuje przygotowanie aplikacji do rezerwacji usług?

Aplikacje do rezerwowania usług i umawiania wizyt to niezwykle szeroki temat. Obecnie są one wdrażane w niemal wszystkich branżach, ale główni beneficjenci to przede wszystkim:

  • Branża turystyczna (hotele, apartamenty, bilety na samoloty czy pociągi)
  • Branża beauty (wizyty u fryzjerów, kosmetyczek)
  • Branża przewozu osób (wspomniany Uber i tym podobne)
  • Branża gastronomiczna (zamawianie jedzenia do domu, rezerwacje stolików w restauracjach)
  • Branża rozrywkowa (bilety do kin, teatrów i na koncerty)
  • I wiele innych.

Co ważne, w przypadku tego typu aplikacji nie mamy jednolitego trendu – część marek stawia na aplikacje mobilne, inne preferują rozwiązania webowe, niektóre łączą te dwie opcje ze sobą.

Kolejnym niezwykle istotnym aspektem jest fakt, że w większości przypadków systemy rezerwacji w tych branżach już poniekąd istnieją – zazwyczaj w wersji telefonicznej. Dlatego głównym założeniem jest udostępnienie użytkownikom możliwości robienia tego samodzielnie, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.

Aplikacje do rezerwacji usług zyskują coraz większą popularność. Oferują one szereg benefitów, zarówno dla klienta, jak i dla usługodawcy. Estymację kosztów developmentu wraz z wyszczególnieniem rodzajów tego typu aplikacji i czynników mających wpływ na cenę przedstawiamy w naszym artykule: Ile kosztuje przygotowanie aplikacji do rezerwowania usług?

Ile kosztuje stworzenie aplikacji do streamowania audio lub video?

Wraz z rozwojem infrastruktury sieciowej, przepustowości łącz, a także przede wszystkim przepustowości internetu mobilnego (3g, 4g, 5g) nastąpił dynamiczny rozwój aplikacji mobilnych umożliwiających odtwarzanie multimediów oraz nadawanie ich bezpośrednio z telefonu.

W roku 2015 zaczęły pojawiać się pierwsze (większe) aplikacje pozwalające na tzw. live streaming video – Periscope (kupiony przez Twittera), Meerkat (zamknięty w roku 2016). Te aplikacje zyskiwały na popularności bardzo szybko – głównie dzięki równoległemu rozwojowi social mediów. Użytkownicy byli bardzo zaciekawieni możliwościami, jakie oferował coraz bardziej dostępny i niezawodny internet mobilny oraz aplikacjami mobilnymi oferującymi nadawanie wideo w czasie rzeczywistym. Dopiero po tym boomie najwięksi gracze na rynku social mediów zaczęli wdrażać swoje rozwiązania lub rozwijać istniejące.

Youtube testował funkcję live streamu już w latach 2009 oraz 2010, niestety było to zbyt wcześnie – właśnie ze względu na ograniczenia infrastruktury sieciowej. Dopiero popyt użytkowników na taką usługę spowodował, że Youtube wdrożył funkcję live streamingu do swojej głównej aplikacji mobilnej w roku 2017. Podobnie Facebook, który testował swoje rozwiązanie Facebook Live w 2016 roku, aby na początku roku 2017 stało się ono dostępne dla wszystkich użytkowników.

Dziś coraz więcej użytkowników decyduje się na publikację swoich live streamów – kanały z wieloma tysiącami subskrybentów nie są rzadkością. Niektóre z tego typu filmy były oglądane jednocześnie przez miliony użytkowników. 

Koszt kluczowych funkcjonalności aplikacji mobilnych to główny czynnik wpływający na cenę finalną całego projektu. Aplikacje tego typu mogą posiadać systemy płatności, funkcje geolokacji czy streamingi łączone pomiędzy użytkownikami. Przygotowujemy artykuł na naszego bloga, w którym szczegółowo przeanalizujemy temat aplikacji live streamingowych i kosztów związanych z ich tworzeniem. Polecamy śledzić naszą stronę, aby zawsze być na bieżąco. 

Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej? Najczęściej zadawane pytania

Aby stworzyć wysokiej jakości rozwiązanie, potrzeba dość szerokiego zespołu specjalistów. Od menadżera projektu, przez designerów, developerów i testerów, aż po konsultantów, analityków biznesowych i wszystkie inne osoby, które pracują nad projektem. Każda z nich ma swoją rolę, a wszystkich łączy wspólny cel – dostarczyć aplikację mobilną dopasowaną do oczekiwań klienta. Co więcej, płacimy również za doświadczenie, umiejętności i wiedzę członków zespołu. Tworzenie kodu, projektowanie, wiedza biznesowa i branżowa to coś, co dostajesz w pakiecie, gdy zatrudniasz zewnętrzny zespół IT.

Przede wszystkim od wielkości zespołu oraz od poziomu doświadczenia każdego zaangażowanego pracownika. Więcej zapłacimy za pracę Seniora, mniej za pracownika regularnego lub Juniora. Warto jednak pamiętać, że zespół tworzony jest na podstawie wymagań projektowych. Jeżeli chcemy stworzyć zaawansowany produkt, bez ekspertów się nie obędzie. Przykładowe zespoły wraz ze stawkami i różnymi typami pracowników znajdziesz w naszej zakładce Cennik.

Jest to możliwe, choć nie są to bardzo znaczące obniżki. Przede wszystkim, w przypadku aplikacji mobilnych taniej wychodzi stworzenie produktu cross-platformowego niż natywnego. Wynika to z faktu, iż potrzebny nam jest tylko jeden zespół, który tworzy rozwiązanie działające na wielu systemach.

Jeżeli natomiast chcemy obniżyć koszt tworzonego oprogramowania ze względu na budżet, warto zastanowić się, czy wszystkie funkcjonalności są niezbędne już na samym początku. Może się okazać, że jedna lub dwie kluczowe funkcje wystarczą, aby wypuścić produkt na rynek i z powodzeniem go wypromować. Wtedy koszt produkcji będzie niższy, a w późniejszym czasie możemy znów zainwestować w dalszy rozwój aplikacji.

W itCraft stosujemy model Time and Materials, w którym klient płaci za czas i zasoby poświęcone na pracę nad aplikacją. To bardzo korzystny sposób rozliczania – co miesiąc na fakturze widnieją wszystkie godziny przepracowane przez członków zespołu, którzy akurat byli zaangażowani w projekt. W zależności od potrzeb skład zespołu może być zmieniany, co daje dużą elastyczność i pozwala wprowadzać zmiany, kiedy zajdzie taka potrzeba. W zakładce Cennik możesz sprawdzić nasze estymacje dotyczące długości różnego rodzaju projektów oraz przewidywanej ceny.

Podsumowując – koszt stworzenia aplikacji mobilnej w 2022 roku

Jako doświadczony software house zdajemy sobie sprawę, że koszt developmentu aplikacji mobilnych i webowych jest uzależniony od wielu czynników – od branży, przez rodzaj i ilość funkcjonalności aż po technologię wykonania. Oczywiście na podstawie wcześniejszych projektów jesteśmy w stanie podać przykładowe estymacje, którymi chętnie dzielimy się w naszych artykułach na blogu. Warto jednak pamiętać, że każdy projekt ma swoje indywidualne założenia i potrzeby – i to zawsze bierzemy pod uwagę w naszej pracy. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, ile może kosztować stworzenie aplikacji mobilnej danego typu, jest skontaktowanie się z firmą zajmującą się tworzeniem oprogramowania i opowiedzenie jej o swoim projekcie. Zachęcamy do odezwania się do nas – chętnie porozmawiamy o potrzebach biznesowych i zaproponujemy adekwatne rozwiązania dopasowane do rodzaju aplikacji i potrzeb Twoich potencjalnych klientów. Stwórz z nami aplikację mobilną w 2022 roku!


Paulina Chmielewska

Head of Marketing

Post article


4/5 - (19 votes)

Masz projekt? Porozmawiajmy

Skontaktuj się