Najlepiej sprawdzają się usługi szyte na miarę. Dlatego umowa SLA powinna zawierać wszystkie istotne szczegóły dotyczące usługi. Co to znaczy? Twoje oczekiwania i potrzeby stanowią fundament tego dokumentu. Co zawiera umowa SLA? Przede wszystkim określamy przedmiot wsparcia serwisowego, czas reakcji i czas realizacji (czas, w jakim rozwiązujemy problem lub przedstawiamy obejście problemu), procedurę zgłaszania awarii wraz z wytycznymi, monitorowanie i raportowanie zajęcia. Ponadto SLA może zawierać konsekwencje niewywiązania się z umowy oraz ewentualne premie za przekroczenie oczekiwań. W skrócie – to jasno określone warunki naszej współpracy.
Od czego zależy sukces w biznesie? Tak, jest ta część znana jako „ciężka praca”, a także kilka innych istotnych czynników. Ale jedną z najważniejszych rzeczy jest zdolność organizacji do zrozumienia i spełnienia oczekiwań klientów. Dotyczy to również naszych usług. Nie da się spełnić wszystkich potrzeb i oczekiwań, jeśli nie są one jasne. Oto część, w której przydatna jest umowa o gwarantowanym poziomie usług (SLA). Wiesz, SLA może składać się z zaledwie kilku zdań lub z zapisów i postanowień równych wartości całego dokumentu. W obu przypadkach jest to rzecz krytyczna. I jak każda inna rzecz w biznesie – SLA może ewoluować.
Przede wszystkim, wierzymy w zaufanie i przejrzystość – SLA gwarantuje uczciwość obu stron (Ciebie i nas). W przypadku wystąpienia jakiegokolwiek problemu dostępna jest umowa SLA ze wszystkimi uzgodnionymi oczekiwaniami, wskaźnikami i obowiązkami. Nie ma więc miejsca na błędną interpretację umowy, a Ty masz pewność, że otrzymasz dokładnie to, za co płacisz (u nas działa to w ten sam sposób). Potrzebujesz umowy SLA, aby uzyskać ten wspaniały spokój ducha, i wiesz, jakie są wskaźniki wydajności. W ten sposób oboje mamy wytyczne, które pozwalają lepiej zrozumieć i ocenić skuteczność usług.
Zabezpiecz sukces
Z przejrzystą umową
Zminimalizuj ryzyko
Z jasnymi wskaźnikami
Usprawnij komunikacje
Z ustalonym czasem reakcji
Zyskaj spokój ducha
Z wytycznymi i procedurami
Komponenty
Konkrety
Oczywiście umowę SLA na miarę Twoich potrzeb. Jakie metryki będzie zawierała? To zależy od przypadku, ale oto lista typowych metryk, które można znaleźć w umowie SLA. Dostępność usług, jakość techniczna, wskaźniki błędów, bezpieczeństwo, wyniki biznesowe. Możesz zapomnieć o stresie, bo w SLA są też konsekwencje niespełnienia oczekiwań. Otrzymasz więc wszystkie szczegóły dotyczące dostarczonych usług, wytycznych, wskaźników i procedur. Aha, i będziesz miał to cenne “ubezpieczenie”, dzięki któremu od teraz możesz spać spokojnie. Poradzimy sobie z zadaniami zgodnie z oczekiwaniami, a Ty możesz przejść do rozwijania swojego biznesu. Chcesz wprowadzić zmiany do umowy SLA? Skontaktuj się z nami!