Zyskaj korzystając z wiedzy naszych ekspertów

Dzień premiery aplikacji jest bardzo ekscytujący. Nie możesz się doczekać, aż udostępnisz użytkownikom nową aplikację, aby mogli zapoznać się z jej funkcjami.

Nie możesz się też doczekać jeszcze jednej rzeczy – ROI (zwrotu z inwestycji). Cóż, przekucie pomysłu w opłacalny produkt to tylko jedna strona medalu. Druga to – musisz mieć solidne dane.

To o tyle ważne, że rynek ciągle się zmienia, a wraz z nim potrzeby użytkowników. Dlatego najlepiej jest mieć dużo danych i wiedzieć, co z nimi zrobić. Pewnie chcesz teraz zapytać „dlaczego?”.

Dlaczego tego potrzebujesz?

Monitoruj wzrost

Liczba pobrań/instalacji/odinstalowań

Śledź zachowania

Czas trwania sesji

Mierz wydajność

Współczynniki konwersji/retencji

Natychmiast angażuj

Kompletny proces onboardingu

Monitoruj wzrost

Liczba pobrań/instalacji/odinstalowań

Śledź zachowania

Czas trwania sesji

Mierz wydajność

Współczynniki konwersji/retencji

Natychmiast angażuj

Kompletny proces onboardingu

Co mierzyć
i monitorować?

Kluczowe decyzje w rozowju produktu cyfrowego powinny opierać się o dane, potrzeby i zachowania użytkowników

Pytania

Konkrety


01

Ile było pobrań/instalacji
Twojej nowej aplikacji?

Te dane mogą być bardzo pomocne, jeśli chodzi o poznanie sposobu, w jaki użytkownicy odkrywają Twoją nową aplikację. Pomyśl o tym jak o sprawdzeniu zdolności Twojej firmy do przyciągania nowych userów. Dzięki liczbie pobrań/instalacji aplikacji możesz mieć estymację przyszłych zysków. Pobrania/instalacje aplikacji mogą służyć jako reprezentacja potencjalnych przychodów.

02

Ile odinstalowań i dlaczego?

Podczas gdy wskaźniki pobrań/instalacji aplikacji są niezbędne, wskaźniki odinstalowań są krytyczne. Możesz mieć najlepsze rozwiązanie cyfrowe na świecie, ale nawet mały problem może sprawić, że Twoi użytkownicy znikną. Śledzenie odinstalowań – w tym okres między pobraniem a opuszczeniem aplikacji – jest przydatne w określaniu problemu (np. wprowadzaniu lub rejestracji).

03

Ile otrzymałeś kliknięć?

Kiedy już wiesz, jak rośnie Twoja społeczność userów, warto pójść jeszcze dalej i zobaczyć, jak wygląda codzienne zaangażowanie użytkowników Twojej aplikacji. Oczywiście wiemy, że najlepiej byłoby, gdyby użytkownicy korzystali z niego jak najczęściej. Jeśli jednak dowiesz się, że Twoja nowa aplikacja jest używana przynajmniej kilka razy dziennie – to też dobry znak.

04

Jakie są współczynniki konwersji?

Ogólnie rzecz biorąc, im więcej osób odkryje Twoją nową aplikację, tym lepiej. Jeśli większość z nich zdecyduje się go pobrać, to świetnie. Oznacza to, że współczynnik konwersji jest wysoki. Jednak to coś więcej – konwersja polega na tym, że użytkownicy wykonują pożądane działanie. Co ma wpływ na ich decyzję? Właściwie każdy szczegół.

05

Jakie są najpopularniejsze
funkcje Twojej aplikacji?

Gdy wiesz, które funkcje działają najlepiej dla Twoich użytkowników, możesz wykorzystać tę wiedzę. Użyj go, aby trafić w dziesiątkę – rozszerz funkcje, przeprowadź badania, aby dowiedzieć się, co jeszcze może przynieść korzyści docelowym odbiorcom. Wszystkie te działania (dzięki wiedzy o tym, co napędza użytkowników) najprawdopodobniej przełożą się na wzrost (a także zysk).

06

Jakie są persony aktywnych
użytkowników Twojej aplikacji?

Odkrywanie celów i potrzeb docelowych odbiorców ma kluczowe znaczenie. Kto korzystałby z aplikacji, która nie przynosi żadnych korzyści? Właśnie tak, nikt. Jeśli masz tylko wizję – możemy od tego zacząć. Jeśli masz aplikację – nadal możemy ją ulepszyć. Analiza wzorców zachowań to jedna z metod, która bardziej zaangażuje użytkowników.

07

Jaka jest user journey
Twoich użytkowników?

Czy wiesz, że 29% użytkowników porzuci aplikację, jeśli z jakiegoś powodu nie będą zadowoleni? (Dowiedz się więcej) Oznacza to, że jeśli ścieżka klienta nie zostanie odpowiednio zaprojektowana, prawie jedna trzecia Twojego zysku przepada już na samym początku. Lepiej zapobiegać niż leczyć, ponieważ zapobieganie przekłada się na niższe koszty i szybsze wdrożenie. Robimy to, to działa, możemy to udowodnić.

08

Jakie są współczynniki stickiness i churn?

Rozwój jest jednym z głównych celów biznesu. Churn jest przeciwieństwem wzrostu. Najlepiej jest utrzymywać współczynnik rezygnacji na minimalnym poziomie. Dowiedzenie się, co powoduje, że użytkownicy przechodzą na inny produkt, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego produktu cyfrowego. Co może sprawić, że Twoja aplikacja siądzie userom jeszcze bardziej? Skrupulatnie analizujemy dane, aby znaleźć pain points i rozwiązać problemy.

Wykorzystaj naszą wiedzę i zarabiaj na swojej aplikacji

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoje ulubione aplikacje, z których korzystasz na swoim urządzeniu mobilnym, są co jakiś czas aktualizowane? To całkowicie naturalne – niektóre funkcje wymagają rozszerzenia lub pojawiają się nowe funkcje, które ułatwiają życie. To samo dotyczy Twojego produktu.

Jasne, możesz czytać recenzje i przeprowadzać wywiady z niektórymi użytkownikami, ale bądźmy szczerzy – to czasochłonny proces. Jest to również trochę zbędne. Dlaczego miałbyś marnować swoje zasoby – czas i pieniądze – skoro możesz mieć pod ręką wszystkie dane zebrane za pomocą aplikacji?

Co otrzymasz

HotJar

Pomożemy Ci znaleźć typowe problemy i lepiej zrozumieć podróż Twoich klientów. Sprawdzimy kluczowe obszary i przygotujemy pełny raport z rekomendacjami.

Google Analytics

Otrzymasz cenne informacje, które pomogą Ci ulepszyć aplikację i zwiększyć zwrot z inwestycji. Nie tylko dostarczamy dane, wyjaśniamy Ci, co musisz z nimi zrobić.

HotJar

Pomożemy Ci znaleźć typowe problemy i lepiej zrozumieć podróż Twoich klientów. Sprawdzimy kluczowe obszary i przygotujemy pełny raport z rekomendacjami.

Google Analytics

Otrzymasz cenne informacje, które pomogą Ci ulepszyć aplikację i zwiększyć zwrot z inwestycji. Nie tylko dostarczamy dane, wyjaśniamy Ci, co musisz z nimi zrobić.

Co mierzymy
i monitorujemy?

01

KPI w aplikacji

Analityka w aplikacji – cóż, to bardzo cenne informacje. Chodzi głównie o to, jak Twoi użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją aplikacją i jak zachowują się Twoi użytkownicy. Ponadto dowiesz się, które kampanie marketingowe sprawdzają się najlepiej. Te dane są kluczowe, jeśli chodzi o określenie, w jaki sposób interakcje wpływają na instalacje i współczynniki konwersji.

02

KPI wydajności aplikacji

Czy nadal korzystałbyś z aplikacji, która często się zawiesza lub uniemożliwia wykonanie niektórych czynności? Tak, to oczywiste. Tak więc analityka wydajności aplikacji skupia się bardziej na wydajności urządzenia i aplikacji – ma to kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o identyfikowanie błędów, wykorzystanie zasobów, awarie i tego typu rzeczy.

03

KPI reklam w aplikacji

Reklamy w aplikacji mogą zwiększyć Twoje zyski – co do tego nie ma wątpliwości. Ale to nie wszystko, bo reklamy w aplikacji to jedno, a mierzenie skuteczności reklam i liczby wyświetleń to drugie. Mogą się one przydać, ponieważ Twoja aplikacja może po prostu zbierać dane – i zaufaj nam, pozwoli Ci to zaoszczędzić dużo pieniędzy w przyszłości.

04

KPI analizy marketingowej

Jak użytkownicy znajdują Twoją aplikację? W jaki sposób Twoja aplikacja jest sprzedawana w sklepach? Czy są jakieś zakupy w aplikacji? Na te (i wiele innych pytań) można odpowiedzieć za pomocą tego rodzaju informacji. Przydatne, prawda?

Jakie są produkty audytu?

1

Raport ze zdefiniowanymi metrykami

Dokumentacja nowo realizowanych wydarzeń

2

Wdrożone zdefiniowane narzędzia

Dowolny wybrany system zbierania danych

3

Wizualizacja danych

Zdefiniowane raporty w wybranym narzędziu

1

Dokumentacja nowo realizowanych wydarzeń

2

Dowolny wybrany system zbierania danych

3

Zdefiniowane raporty w wybranym narzędziu

Follow-Up

Musisz wiedzieć jeszcze jedno – mamy wyjątkowe podejście. Dostarczamy nie tylko surowe dane. Dbamy i lubimy rozmawiać na różne tematy. Odbędziemy z Tobą pogawędkę lub dwie, ponieważ musimy lepiej zrozumieć Twój biznes – aby zapewnić Ci najlepsze rozwiązania. Pomożemy Ci zidentyfikować się z najlepszymi personami, zwiększyć ruch i sprawić, że Twoja aplikacja zabłyśnie jak diament. Zainwestuj teraz, uzyskaj wyższy zwrot z inwestycji – skontaktuj się z nami.

Masz projekt? Porozmawiajmy

Skontaktuj się